Nyårskrönika.

Nyårsafton. 

Det många bävar sig för eftersom man inte vill sitta själv när raketerna börjar lysa upp himlen men heller inte vara för upphausat då stämningen kan bli för stel då någon lagt ner hela dagen på en god toast skagen och man inte är så förtjust i djur som bor i vatten, men tvingas äta ändå för att vara trevlig.

 

Ett nytt år kan också kännas deppigt eftersom det känns som om man börjar om från noll. Patrik Isaksson har en dålig låt om det, också.

 

Löften ska avges och kommer man inte på något innan tuffa småbarnsfarsor, med minst en son som heter Liam, börjar bränna av på ett fyverkerispel från Svea som kostade mer än halva semesterpengen, så får man helt enkelt komma på något då. Detta medför att man lovar något för sig själv, går all in första veckan för att sen upptäcka att Vasaloppet inte kommer åkas i år heller.

 

 

Det kan också kännas otryggt för man inte vet vad komma skall.

Som att sitta på vattenklosetten för att göra nummer två och inte har lagt papper i skålen och riskera att skinkorna blir mer än lovligt blöta.

Men det är bara en ny dag. Lika rolig eller tråkig som vanligt. Du kommer dammsuga, svära över att någon tagit din tvättid, vandra hem med skorna i ena handen och en vecker person i den andra- det är väl det som kallas livet.

 

 

För något år sedan gjorde jag ett test om jag dricker för mycket på Folkhälsoinstitutets hemsida. 

En av frågorna var "Har du någon gång tänkt att du ska dricka en viss mängd och sen har det blivit mer?"

I elva fall av tio har "en öl" aldrig varit just en öl och därför kan man lätt fnysa å frågan. 

Tanken är väl då bättre att man ska dricka femton starkpangare på en kväll och så blir det bara fyra. Vilken vinst. Sätta ribban högt men på rätt sätt. Så även med nyårslöften.

 

 

Men men, innan jag önskar er gott nytt år så tänkte jag göra en årskrönika över 2013. 

Den kommer bli kort, eftersom jag varken kollar mycket på tv, är sällan på bio och personliga saker är ointressant att läsa om. Så här kommer den: 

2013 var bra. Hoppas 2014 också blir det.

 

Så. det var det. Gott nytt år. Puss


Kommentarer
Postat av: Senapsfråga..

Hej.
Såg att du recenserat senap för en ganska lång tid sen. (http://erockbastard.blogg.se/2009/february/utkast-varfor-inte.html)
Jag försöker få tag på Bergbys Senap i sverige, (mjölby, linköping och stockholm) men har misslyckats kapitalt.
Var fick du tag på den?

Jag måste beröma dig för ditt underhållande skrivstil som fått mig att nicka instämmande och le mer än en gång.

Lev väl och ha ett kanonbra 2014!

2014-01-17 @ 14:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0