Korv i mos

I gårkväll lagade jag mat.
Som vanligt i det Tapper/Hjelmiska hushållet när vi ska laga mat ihop.
På menyn stod korv och potatismos. Lika spartanskt som underskattat.

Efter den gemytliga middagen ( med tända ljus och band of brothers ) så ställde Dennis in resterna av kvällens supé i kylskåpet.

Nu i kväll skulle jag ta mitt ansvar som vuxen man att äta upp resterna från gårdagens gourmetmåltid.
Jag öppnar kylskåpet, ser direkt den stora grytan med mos, ställer ut grytan på bänken och börjar spana efter korven.
Jag finner den inte. Tallriken med korvarna var borta.

Va fan, slände han korven, tänkte jag.
Eller har den snikne jäveln gått och nallat korvarna när jag kikat åt ett annat håll?

Jag har knytnäven spänd för att precis banka på dörren till muggen när jag öppnar locket på kastrullen och för att kolla efter om han ätit upp moset också.

Resultat:



 



Här börjar jag undra.
Gör ni såhär?

Är Dennis kreativ eller har jag en skruv lös?


Kommentarer
Postat av: Linnea

Lysande! Sparar hur mycket spejs som helst där inne!Plus att man inte glömmer den proteinrika (?) korven när man står där i sin hunger för att stoppa i sig första bästa föda! Genialiskt.

2010-01-06 @ 20:54:15
Postat av: bella

haha.. Ja vad säger man ? :)

2010-01-07 @ 06:08:35
URL: http://issie.blog.com
Postat av: elin

Hahaha, inte ok.

2010-01-07 @ 22:10:09
URL: http://jedii.blogg.se/
Postat av: bella

Här går man in igen i hopp om ett nytt färskt inlägg, men icke.. Däremot skrattar jag lika mycket varje gång jag ser de där korvarna! :)

2010-01-08 @ 03:50:52
URL: http://issie.blog.com
Postat av: Mia

Dennis är ju allt ett geni. Det var bra länge sen jag skratta så mycket åt ett blogginlägg. :)

2010-01-18 @ 00:55:06
URL: http://pilavdzic.blogg.se/
Postat av: Pär

HAhahahha, han är underbar Dennis och jävligt kreativ :D Det var ett gott skratt nu på morgonen, du får tacka av honom åt mig

2010-01-19 @ 09:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0