Uppdatering

Ptja, går sådär med jobb.
Reggad på fyra bemanningsföretag som jag ringer varje morgon utan resultat.
Väntar också svar från Platekompaniet.

Går dock inte ner mig för det.
Min vän och livskamrat David lånade mer än gärna ut boken "Vem gråter vid din grav" utav Robin Sharma.
Inte så tragisk som den låter, tvärtom.
En bok som hjälper dig att bli en bättre människa. Någonstans i mitt undermedvetna tyckte väl jag att det behövdes.
Ska börja läsa "Munken som sålde sin ferrari" av samma Robin, nu i eftermiddag.


Kan heller inte förklara hur mycket jag rekommenderar serien Californication.
Har du nån timme över, tanka och kolla, du kommer inte bli besviken.


I all min desperation har jag också fastnat helt för Idol. Detta skäms jag men tänker inte göra någonting åt det, mer än att fortsätta kolla på det.

Undrar förresten hur mycket Peter Jihde ligger runt?
Säkert sveriges Vince Neil i 17-åringarnas värld. 


Vet inte om jag har pratat om detta förut, men jag har en dålig ovana att vända om på allt folk säger när det gäller film.

Filmer folk har rekommenderat men jag skitit i att se för att inte bli besviken:

Changaling
The Kite Runner
Deer Hunter
Braveheart
Last King of Scotland
Pearl Harbour

Bland annat.
Det är väl helt okej att skita i att se filmen om man är rädd, men i mitt fall byter jag ut de stora filmerna mot, till exempel:

Alla Wallanderfilmer
Alla Beckfilmer
The Cleaner
mm.


Kommer förmodligen videoblogga om min arbetslöshet fortsätter.
Förhoppningsvis blir det bättre än min värdelösa insats förra gången. 


"Sometimes, after I come I wanna weep.. but usually I nap"


Kommentarer
Postat av: bella

Den där boken lät intressant hörredu, jag är dock helt förträfflig allaredan! ;) And californication btw, sure is one of the best shows ever, lite annat än OC, puttinutt och censurerat! Peace

2009-09-18 @ 21:51:07
URL: http://bellstaff.devote.se
Postat av: bella

Ja det är verkligen toppen låtar det där.. Tom Waits - Jersey girl har jag alrig hört dock! :)

2009-09-20 @ 06:31:39
URL: http://bellstaff.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0