Lista 2008

Satt mig ner för tio minuter sedan och skulle göra en lista över bra saker 2008, men tappade intresset av det lika fort.

Satte mig istället för att läsa bloggar.

Den första sidan jag har i mina favoriter på datorn är Daniel "Esset" Söderströms dagbok och han fick mig att återfå suget att göra en lista med topnotch-saker och även downunder-crap.

Jag lånar förresten hans bubblare-idé också.


Årets film: The Dark Knight.


Jag har aldrig varit ett stort Batman-fan.

Sanningen är den att detta är den första Batmanfilm jag sett.

Jag tyckte att det var ett jävla tjat om den där Heath Ledger i rollen som Jokern så till sist såg jag filmen.

Efter det kunde jag bara gå över till andra sidan, jag stod också och tjatade om vilken underbar prestation han gjorde i denna film.

Två och en halv timme brutalt pangpang blev årets film, med en fiskmarginal. En stor fisk.



Årets bästa skiva: Volbeat- Guitar Gangsters and Cadillac Blood.


Dessa fyra gossar från ett av mina hatländer ( Danmark ) har mosat sig in i mitt hjärta och kommer ha en plats där en lång tid framöver.

Jag vill återigen tacka Bobban Johansson för att du förde in dessa män i mitt liv.


Bubblare: Backyard Babies- Backyard Babies.



Årets sämsta skiva: Mötley Crüe- Saints of Los Angeles.


Det gör ont att säga det, men så är det.


Bubblare: Guns n' roses.


Årets konsert: Håkan Hellström.


Jag lyssnade på denna man mycket förr i tiden.

Sen la jag ner det, inte för jag inte tyckte om honom, jag tappade väl bara intresset.

Jag började lyssna på honom lite smått igen.

Sen var det konsert och jag blev fjorton år igen.

Det är något unikt med män som står på en scen och säger att publiken är hans änglar.

Kanske är det bögigt, kanske inte


Bubblare: Flogging Molly

.

Årets händelse: Fotbolls EM

Samma dag som vi ( Jag, Dennis, Karl och Mårten ) fick reda på att vi hade fått biljetter till Sverige- Spanien började vi leta husbil.

Efter många om och men så kirrade Mårten en husbil från Erikssons-husvagnar i Stenstorp.

Denna upplevelse kommer jag aldrig att glömma.

Senare kom Emil, Quick, Daniel och John ner till Österrike.

Resan gick vidare via Örnnästet, Prag och Hamburg.

En Eurotrip utan syskon som hånglar.


Årets man: Mårten Setterberg.


Mannen som klämmer 350 mil av 385 möjliga under de tre veckor vi är nere i Europa.

Bara det är en heroisk insats, men att sen bära mig från terassen i Falköping, tre trappor upp, klä mig kläderna, sätta mig i duschen och gå o väcka morsan för att senare springa ner till terassen igen, det ska han ha ett purpurhjärta för.

Det är till denna man jag ger alla mina guldstjärnor till.


Bubblare: Viktor Klintrot



Årets upptäckt: Coldplay


Ett band som aldrig har stått högt i kurs i mina ögon, men när Viktor rekommenderade att jag skulle se videon till "Fix you" och några dagar senare får låten "Viva la vida" på hjärnan så har jag inte kunnat släppa det.

Coldplay överraskar mig hela tiden, en skam att jag missade dem i Spektrum.


Bubblare: Pizzorna på Bari.



Årets mest överskattade: Björn Gustavsson.


Med en gång, ja: Han har gjort roliga saker. WowJocke, bratimitationerna och sången till Carina Berg är skitkul.

Men resten då?

Han har potential att bli sveriges roligaste man, men inte nu, kanske nästa år.


Årets Kommentar: Daniel Zachrison.


Under förra årets EM-resa så gjorde vi ett kort stopp nedanför Örnnästet.

Där gjorde vi upp en liten eld.

Bekräftelsesnacket gick igång om vem som kunde sluka eld. Självklart med öl i munnen.

Emil tog på sig utmaningen.

Han sätter sig vid elden för att få lite,lite eld på den för att senare föra den mot munnen.

När Emil sitter där så blir det en oväntat storlåga på pinnen och Daniel säger:


"Tar du den där då är du fan man, det kan jag ju säga"


Alltså, om du undrar om du är man eller inte, ring Daniel och fråga.

Det är han som sätter grundkriterierna.



Årets serie: Californication


Hank Moody är det ultimata antihjälten.

Han super, knullar och slåss, men med stil.

Han är, som David uttryckte det, en "natural fuck up."

Men ändå älskar man honom.


Bubblare: Entourage.


Ett gott nytt år till allihop.


Kommentarer
Postat av: Don John

haha pra lista!

2009-01-03 @ 12:18:40
Postat av: M&C

De e ett jävla tjat om alla män, kvinnorna da! Stackars Erik du har visst inte fått ut något bra av kvinnorna i ditt liv förra året.. men vi tycker om dig ändå.

Puss & Kram

2009-01-03 @ 13:49:09
Postat av: daniel

aaa fyfasen vilken besvikelse Mötleys nya platta var, de verkar ha tappat allt :/

2009-01-03 @ 14:51:10
URL: http://bloodonthetracks.blogg.se/
Postat av: mackelidoo

Det är med glädje i rösten som jag här med talar om för dig att Coldplay la av i nyårskiftet! Fast det visste du kanske? Jag tycker ändå om att berätta det för coldplayfans.

2009-01-09 @ 01:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0