Förlåt Oscar Nyströms syster

Alla tycker det är roligt att vara full. Man blir lite gladare, lite mer öppna och mycket mer dumma. 
Man får en idé som låter kanonbra, man känner sig som en riktigt kärnfysiker.
När man tänker på samma idé dagen efter inser man att idéen var ganska kass ändå. 
Detta är väl ingen idé jag fick, snarare ett infall som visar vilken ynklig mansgris jag är.


Juldagen 2005:

Alla vet hur juldagar är. Kort och gott. Man blir pruttfull.
Jag och ett ganska stort gäng var på väg från Joakim Quick från berget mot terassen.
Vi skulle göra en kort mellanlandning vid bankomaten mittemot RIMI. Vad jag inte anade då var att denna händelse skulle senare sakna motstycke i falköpings historia.

När vi står i bankomat kön så ser jag att jag har min kompis storasyster framför mig.
Oscars syster Anna. Denna familj bor även i kvarteret brevid oss. Eller ja, vi flyttade. Kanske just pga. av detta.

Anna märker inte att jag står bakom henne förräns hon vänder sig om för att sätta stegen mot Terassen.
Hon säger:

Hej! Oh, dett är lite creepy, men min pojkvän heter också Erik och han har en likadan jacka och likadan tröja som dig.

Det är då det kommer. Jag hör mig själv säga: (och när man hör sig själv säga någonting, då är det sent att ändra sig.)

Va faan är det med dig, vill du ligga med mig elle?


dumt.
Hon svarade med att går därifrån. Hade jag nog med gjort.
Jag gick runt med svansen mellan benen ett bra tag och var orolig för att träffa henne.
När jag sen, cirkus en månad, skulle hem till Oscar så möttes jag av hans föräldrar i köket.
"Hej Erik, är du nykter idag?"

Jag svarade dem med att flytta till Oslo. Jag kommer aldrig hem igen!


Kommentarer
Postat av: oscar

oh wow...

2008-04-17 @ 12:23:06
Postat av: jdn

hahahahhaha din bästa historia

2008-04-22 @ 21:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0