Hej Gabriella.

Anledning varför jag skriver

Hej Gabriella!

Tack för ditt inlägg.

Eftersom jag läste din krönika kan väl du läsa min, trots att jag inte når upp till dina krav på en man då jag, likt många andra, är nedtryckt under feminismens jättekänga.

 

Om din definition av man är en bastant figur med Tarzankalsong och jägarambitioner förstår jag att du är förbannad å mannens vägnar. Vi har bytt ut påken mot långkok och vår sexlust ska nu anpassas efter när båda parter vill ha sex. Sjukt.

Helt rätt att kvinnan ska ta ett steg tillbaka och låta oss män få vara just män. Det vi är bäst på.

Inte att vi, männen, får vara duktiga på annat, utan bra på att vara män.

Hamra hårt med nubb i mungipan, dricka öl och bröla till Zlatan och kissa så det skummar.

 

Jag har varit man i hela mitt liv. Om definitionen av man är att bära en snopp mellan benen istället för en vagina. 

Har dock inte i vuxen ålder identifierat mig som man. Det är väl ganska ointressant?

Krav på att jag ska vara på ett sätt eftersom jag har en skinktampong mellan benen än en vanlig.

Könsnorm, tror jag det kallas.

Att boys will be boys och ska uppfostras som sådana. Blåjeans och svart  t-shirt, för guds skull.

 

Tänk om vi kunde sluta kolla på kön och behandla folk olika därefter?

När Zlatan missar straff är det synd, när Lotta Schelin missar straff är hon en flata.

Jag tycker det vore fett nice att se alla människor lika. "Alla lika, alla olika"- som poeten från El-giganten-reklamen sa. 

 

Att inte identifiera sig med sitt kön utan istället vad man kan, vill eller klarar av. 

Att ett pojkbarn som växer upp kan bära rosa tights, och inte behöva höra att han är konstig.

Att ett flickebarn kan ha kort hår och inte behöver ha samma frippa som Barbie. 

Att könsnormen trycker ner könen i dess fula skor som ingen trivs i för att vi förväntas vara på ett speciellt sätt för att ett kön har en klar agenda för vad som förväntas av en man eller kvinna.

Jag har säkert, bara med denna korta text, gjort folk upprörda för jag borde se annolunda på saker. Jag är mottaglig för det, bara jag får låna någons glasögo så jag kan se deras verklighet. Kan inte du också låna ett par?

 

Jag ska försöka vara en maskulin man, slå mig på bröstet och avlossa ett djungelvrål och jag hade gärna gjort det, men det gör så himla ont i bröstkorgen då. 

Säkert feministernas fel det med. 

 

Kommentarer
Postat av: Pausfogel

Sjukt bra! !!

2013-11-23 @ 21:37:50
Postat av: Jennifer

Åh, Erik! Hatten av!

2013-11-26 @ 20:42:37
Postat av: Erik l

Tycker precis som du ! <3

2013-11-27 @ 14:58:01
Postat av: Daisy

Bäst.

2013-12-26 @ 18:33:16
URL: http://daisycassandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0