You know I´m a dreamer.

Jag har alltid haft en fascination för kända människor.

Först och främst tänker jag då på riktiga superkändisar som Leonardo Di Caprio eller Will Smith.

Dom är, mer eller mindre, ekonomiskt oberoende, spelar hjältar eller skurkar i kanonrullar och jazzar runt på härliga fester i Hollywood.

Dom bor i gigantiska hus och har dyra kläder, åker på semester för jämnan och har en egen späckhuggare.

Detta liv är så glamoröst att man inte ens kan förställa sig hur fantastiskt det kan te sig.

Därför tänker jag inte spekulera vidare i hur härligt dom kan tänkas ha det.

 

 

Svenska kändisar däremot.

Det är lite enklare att förställa sig ändå.

Visst, dom kan också ha det glammigt med schyssta bord på innehak och bli igenkända på stan och skriva autografer.

Jag skulle gärna vilja ha det så.

Nästan känna att man blir lite trött på alla fotografer som vill ha ett leende.

Många kändisar menar att det är tacksamt att vara ett känt face i Norden.

Folk lämnar dom i fred och man har inte alltför många stalkers som bryter sig in och onanerar på deras sängöverkast.

 

 

Eftersom mina avundsjuka inte ska få gå helt i sank så har jag givit upp mig själv för att helt och hållet leva som en kändis en dag.

Då utan vissa privilegier som kontakter och ekonomi, men ändå fått smaka på kändiskapens sötma.

För att inte bara stryka runt som vilken kändis som helst var jag tvungen att välja ut någon specifik person att gestalta.

Min vän Mathias, vars hela idé är hans, kom med förslaget att man ska ha någon jordnära person men som ändå har i alla fall lite av "the shit."

Något som inte skadar min ekonomi lika mycket som mitt omdöme. Kan också meddela att det ligger ingen research bakom detta, utan jag går helt på känsla.

Så här är den, min dag som Robert Laul.

 

 

08.30

Vaknar. Känner att dagen kan bli bra trots en lårkaka från gårdagens träning med Vasasällskapets FK.

Har även fått en ny spelare i laget. Robin, en spinkig pajsare från Karlskoga som verkar vara en riktigt fitta.

 

10.00

Äter frukost som består av fyra ägg Benedict, några slicear falukorv från gårdagen, två glas standard-mjölk samt Brämhults apelsinjuice.

Frukost är nämligen den viktigaste måltiden på dygnet så det är A och O att den rejäl.

Har ni förresten tänkt på att om man inte bortar tänderna efter man druckit mjölk så smakar det spene i munnen?

 

13.10

Fastnade i soffan eftersom jag ville se Peppe Engs insats i Sportcentralen. Att TV fortfarande släpper igenom honom är helt otroligt.

Tjejen, som jag aldrig kommer ihåg namnet på, sköter sig däremot bra.

 

13.15

Vart fan har jag lagt min Che Guevara-mössa?

 

13.30

På väg mot redaktionen. Kollektivt. Så jävla trist. Jag är en up-rising-star och åker fortfarande tunnelbana.

Borde skaffa en bil. Funderar på en Mercedes SLK-09 men vill inte verka för desperat.

Får nog bli något mer neutralt som Skoda eller Fiat. Trist att man som svensk kändis inte får sticka ut. Jantelagen kan ta sig i brasan.

 

13.35

Något pucko har gett sig ut på spåret mellan Odenplan och Rådmansgatan. Kommer bli sen.

Twittrar något roligt om Anders Svenssons smeknamn och hans framtid i landslaget. Eller snarare ett landslag utan honom. Skönt.

 

14.00

Sket i mötet om Laul Callings fortsatta gång. Vi håller, utan tvekan, högst standard bland alla fotbollsmedier i Sverige.

Kommer säkert bli klubbat för en ny säsong.

 

14.40

Lunch. Blev en calzone med extra skinka på Pizzeria Pärlan i Hammarby. Utan tvekan bästa pizzorna i stan. Mycket oregano.

Lunch är nämligen den viktigaste måltiden på dygnet så det är A och O att den rejäl.

 

15.00

Ska live-rapportera Londonderbyt Tottenham- Arsenal. Tippar 2-0 till Arsenal.

Har laddat upp med päronsoda och ett bättre kilo lösgodis.

 

17.00

Vad vad det jag sa?

2-0 till Arsenal. Borde tippat på matchen och cashat in lite extra deg som kan finansiera kvällens röj.

Niva gråter säkert.

 

18.00

Orkar inte åka hem och byta om. Får bli militärgrön skjorta i kväll igen.

 

18.15

Åker in till O´learys på Skanstull för några starkpangare.

Hela konceptet med en större, fräsch sportkorg känns schysst. Skulle funka perfekt i staterna. Note to self.

 

18.20

Beställer in en hamburgare med frittar. Dressingen O´Learys jobbar med är verkligen kanon.

Har jag någon gång sagt att kvällsmat är det viktigaste målet på hela dagen?

 

19.00

Mätt som en plätt.

Med facit i hand borde jag ha kört på ceasarsalladen.

Har flera gånger hört mitt namn och ordet "förnekelse-fetma" i samma mening.

Det är ett senare problem, snart är det måndag och då börjar mitt nya liv.

 

21.30

Någon som ska ut?

 

22.00

HALLÅ!?

 

22.10

East är det nog som gäller. Eller Riche. Börjar bli kul nu när man är tjenis med både Erik-och-Mackan-Erik OCH Ardis.

 

22.30

Anders Svensson kör ett år till i landslaget, sen är det taco hej. Haha.

 

22.40

Det börjar gå upp för mig att jag egentligen inte är journalist. Bara tyckare i fotboll.

 

23.10

Insiktien fick mig på dåligt humör.

Ska snart åka hemåt, men först en mosbricka vid Sturegrillen.

Natta-mat är nämligen viktigt för att inte bli för bakis i morgon.

Plus att det är det viktigaste målet.


Kommentarer
Postat av: Pär

Erik, har jag berättat hur mycket jag tyckor om dina prioriteringar? ;) Puss och tack för helgen

2012-01-23 @ 05:57:10
Postat av: Haddock

Jag älskar dig. och din blogg.

2012-01-23 @ 20:04:07
Postat av: Henke

Du gjorde precis min förmiddag Erik:)

2012-01-24 @ 10:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0