Lunarstrom förstörde mitt liv.

Minne:


Det var en härlig vårdag i april. 2002 tror jag.

Våran klass hade intagit datasalen på fredriksbergsskolan.

Kvar i datasalen fanns lite löst folk från C-klassen kvar.En av dom var Evelina Fredriksson.

När jag satte mig vid en dator för at bevisa för läraren att jag behärskar både word och paint så säger Evelina till mig:


"Du sitter inte på lunarstorm nu va?"


Jag tittade på henne en aning förundrat och svarade ett frågande nej.

Sen tystnade jag i en sekund, hjärnan gick på högvarv och sen tog min nyfikenhet över.

Vad är lunarstorm, frågade jag.


Typ ett ställe man kan träffa kompisar och så, svarade hon.

Jaha? Jag kan lika väl gå ner i korridoren för att träffa nya kompisar, tänkte jag.

Eller nej, det tänkte jag inte alls. Dom i korridoren var äldre och mycket mer farliga än vad jag var.

Ska vi göra en till dig, frågade Evelina.

Jag var inte sen med att säga ja.

Lunarstorm, tänkte jag. Där kan man prata med klasskompisar och skriva i nån man inte känner att hon är skitsnygg. Klockrent!


Hon fixade med divrese inställningar och accepterade villkoren för att jag absolut inte ska säga luder och penis till folk på lunarstorm.

Allt gick fint, sen kom dödsstöten som har fått följa mig långt efter min lunarkarriär.

När Evelina frågade vad jag ville ha för användarnamn.


Jag tänkte en stund.
Lillerik vore ju lite kul eftersom jag nästan är längst i klassen. (screw Björn och Martin)

Hon fyllde i mitt önskemål och fick svar av lunarstorm att detta namnet hade redan en listig jävel hunnit ta.

Intill där man skrev i sitt användrnamn fanns en flik där jag kunde få lite plusmeny på mitt lama förslag "Lillerik".

"SnuttisLillerik", "LunarLillerik", "CowboyLillerik".


Fantasin tog aldrig slut av namnförslag som fanns i fliken.

Men där!

Där fanns det.

Något som lät ballt och utåtsett kunde marknadsföra mig som en bad-boy-dude.

GangztaLillerik.

Jag säger det igen:

GangztaLillerik.


Detta var under min hiphopperiod så namnet kändes helt rätt

Nu var jag en av dom, gangstrarna nere i tha big city Falköping.

Men efter ett tag så började jag och GangztaLillerik växa ifrån varandra.

Självklart inte lunarstorm, utan namnet.

Det kändes lite halvmesigt men jag kunde ju inte göra mig av med den.

Jag hade alldeles för mycket i status för det. Status fick man så fort man loggade in, skrev i någons gästbok, rekryterade en vän, skrev mail, pungade upp foton.

Allt.

Och eftersom jag inte tyckte att GangztaLillerik var nog med skam så skulle jag självklart ha mest i status med.


Men efter ett tag så gjorde jag det mogna beslutet att ta bort GangztaLillerik.

GangztaLillerik var död och så Eriks lunarstorm tänker ni.


INTE DÅ! Klart som fan jag skaffar en annan lunarstorm med ett helt annat namn.

Då med lite mognare namnet Soho och hade den ungefär lika länge som den första.

När jag senare på mediaprogrammet sitter och pratar med min vän Erik Lundgren säger han:


-Erik, jag hatade dig i början, det tror jag alla killari klassen gjorde.

-Varför då?

- Du va ju GangztaLillerik, du gick i buffaloskor och tyckte du va häftig.

Det är nog en av de bästa förklaringar jag har fått på mitt beteende och agerande som fjortis.


Hade jag haft en tidsmaskin så hade jag nog inte använt den.

Alla i Falköping känner alla och känner man inte personen så vet dom vem det är.

Jag är Erik Tapper, vissa känner mig som GangztaLillerik.

GangztaLillerik fo life.

Synd att jag inte kan heta det på Facebook.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Underbar blogg, skrattar så jag gråter, forsätt så tack...

2009-02-19 @ 19:29:32
Postat av: Följare

Du är ett skriftligt geni,Tapper!

2009-03-01 @ 20:11:30
Postat av: karin

hahahahaha. seriöst. sluta aldrig skriv erik! du är grymt duktig

2009-03-03 @ 10:30:09
URL: http://www.karin89.bogg.se
Postat av: evelina

löst folk haha ok!!

hoppas du inte lidit alltför mycket i livet för att jag lura i dig i den virtuella världen och dem sociala medierna!! haha roligt skrivit



/eve

2010-11-30 @ 13:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0