Årets..

Årets film: Inglourious Basterds.

Förmodligen mest för att jag varit usel på att gå på bio i år.
Men Inglourious Basterds blev årets film.
Tack vare min okunskap och loja inställning till biografer.


Bubblare: Avatar.


Årets bästa skiva:
Adept- Another year of Disaster.

Bandet jag har hajpat, spelat och försöka sälja som jag vore deras Ari Gold.
Adept är kärlek i mina ögon.
Så fantastiskt vackert, tungt och ptja, vackert igen.
Finns inga begränsningar vad detta band kan göra i framtiden.
Våldsamt bra.


Bubblare: Hoffmaestro - The Storm.


Årets konsert: Håkan Hellström.


Andra året i rad åker Håkan upp på guldpallen.
Hans enda spelning på Peace and Love festivalen var magisk.
Kan inte sätta ord på hur bra det var.
Nu har även dvd:n släppts från just den spelningen.
Var du inte i Borlänge den varma sommarnatten när Håkan satte ut sina fötter på scenen, köp dvd:n, så kan du i alla fall låtsas att du var.



Årets konsert 2: Social Distortion.

Eftersom det är jag som gör listan, så väljer jag hur det ska gå till.
Därför tar jag två av samma.
Social Distortion på Rockefeller i Oslo.
Detta var lika fantastiskt som Håkan, fast på helt olika punkter.
Mike Ness och hans vänner levererade allt man vill ha.
Vet inte hur jag ska säga för att beskriva känslan av den glädje och tillfredställelse jag kände då.
Att The Bones var förband gjorde inte det hela sämre.
Kaka på kaka, mums.


Bubblare: U2



Årets händelse: Peace and Love-festivalen.


Sista veckan i juni blev klimatet oväntat varmt, alla världens rockband vände ansiktet mot Borlänge och näst intill hela min umgängeskrets tog tillfället i akt med att landa i nyss nämnda Borlänge.
Sol, bad, öl, rockmusik. Som utomlands, fast i Sverige. Kempegrejt.


Årets låt:
Adept- Grow Up Peter Pan.

I alla fall om man ska tro min iPod.
Annars så vill jag hylla :
Kings of Leon- Manhattan och Hoffmaestro- Seize the day. 



Årets man: Karl Isaksson.

Inte för det faktumet att han är manlig.
Utan för vad han gör för att verka manlig.
En stor och prydlig mustasch som skulle få Ron Jeremy att bli avundsjuk.
Karl gjorde det omöjliga. Odla mustasch, behålla mustaschen och framförallt passa i mustasch.
Bra Karl. 



Årets upptäckt: Adept.

Min kära vän och vapendragare Mattias, berättade att hans barndomskompis spelade myshardcore.
Jag tog emot, bockade och lyssnade.
Sen dess har dessa herrar spelat sig in i mitt hjärta.



Årets mest överskattade:
Anna Anka.

Jag har inte sett ett enda avsnitt av Svenska Hollywoodfruar.
Faktum är att jag inte ens hört Anna Anka pratat.
Dom som har sett programmet menar att Kalles syster är lite bakom flötet.
Kändisar som inte är kändisar menar att hon är en vettig kvinna.
Jag vill påstå att hon är helt ovärd. Nästan mer ovärd än mitt videobloggande.




Årets Kommentar:
"Sådär går det om man inte äter sin gröt och spelar twister."

Var du inte i Sofienbergsparken den där sommarkvällen så blir det inte samma effekt på Patrik Gustafssons kommentar.
Men du kan ge dig på att det var jävligt elakt.


Årets serie:
Entourage.

Sista avsnittet på säsong sex kommer förmodligen gå till historien.
Eller nej.
Aris payback kommer gå till historien.
"Return to the king or exil this town, forever!"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem blev årets kvinna?

2009-12-28 @ 17:06:27
Postat av: bella

Det vill jag också veta höhö..

2009-12-28 @ 20:18:08
URL: http://issie.blog.com
Postat av: David

Massa facebook-tummar på din blogg! Mera vill vi alla ha!



Du är på väg hit nu, för ett stycke mingus-köpp, like back in the days! Wawa wi wa!



Årets kvinna förresten?

Måste ju vara Anna Anka, eller alternativt "Gym-gudinnan"? =)

2009-12-29 @ 10:10:37
URL: http://damaan.blogg.se/
Postat av: bella

Rise, eddie fan som man är så har man nog avverkat de flesta av hans låtar.. Den är bra är den! Den filmen för övrigt är grymt bra! Vad gör Erik på Nyår för övrigt? :)

2009-12-31 @ 07:59:28
URL: http://issie.blog.com
Postat av: agnes

DÅ skulle du ha sett Håkan på den størsta scenen på roskilde!

2010-01-05 @ 15:21:50
URL: http://agneeees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0