Min helg i stort

Fredag.

När kolckan slog två på mitt jobb sa min chef att vi kunde gå hem.
En timme tidigare än vanligt. Generöst.
På kvällen umgicks jag med Fröken Gotland, Julia.
Efter en tids påtryckningar från ovanstående så fick jag ge med mig. Kvällens film skulle bli The Notebook.
Den ultimata tjejfilmen. En kärlekshistoria som får Titanic att se ut som ett ållefestar-strul.
Jag kan inte säga att filmen var dålig, för det var den inte, men det är nånting med dessa filmer som inte fungerar för mig.

Lördag.

Lördagmorgon, klockan ringer 06.30. Jag ska med bussen 07.45 från Oslo Gallerian till Uddevalla.
Jag hinner med god marginal. Jag kommer fram tre timmar senare och där plockar min kära bror Pär upp mig.
I bilen känner jag mig lite nervös angående mor och fars reaktion på min senaste gaddning.
Såhär blev det:

Mamma: Men Erik! Har du tatuerat dig igen?
Erik: Ja, snygg va?
M: Nej, den är förfärlig, sluta nu med den där skiten.
E: Jag kommer aldrig sluta, det är mitt kall.
M: Sluta, herregud vad ledsen jag blir.
E: Men det är la gött att jag är hemma i alla fall?
M: Jäklar ta dig
(Mamma kan inte bli arg på mig när jag är hemma så sällan)
Pappa, vars reaktion jag var mer rädd för, kommer in i rummet
Pappa: Har du tatuerat dig igen?
Erik: Ja..
Pappa: Jaha...

Köttyxan, motorsågen och tal om att adoptera bort mig uteblev.

Kvällen tillbringade jag hemma hos min vän Robin Johansson, som hade inflyttningsfest.
Mycket trevligt.

Söndag.

Jag vaknar vid halv nio-tiden med oförtjänt mycket huvudvärk.
Jag går upp och slänger i mig reten av kebabpizzan jag köpte kvällen innan.
Försöker somna. Mamma kommer in och säger att jag luktar illa.
Jag svarar med en blick som säger: "Jag är bakfull och luktar lök, låt mig vara i fred."
Jag ringer och väcker Bobban vid elvatiden. Åker hem till honom och hjälper honom städa.
Äter middag på restaurang McDonald's. Åker hem o slöar.
Sen kom Mårten, Emil, David och Fidde förbi.

Min helg har varit bra. Skönt att vara hemma lite.

Ska iväg till Jimmy senare idag och tatueras en sväng.
Fidde ville ha med mig till Halmstad ikväll. Han ska hämta sitt vrålåk. Jag följer säkert med.

Uppdaterar er i eftermiddag.

Hare Krishna

Kommentarer
Postat av: Juliiia.

Sluta lek häftig för dina vänner.
Du sa till mig att de va den bästa film du sett, typ. :)

2008-03-17 @ 08:47:42
Postat av: dennis

erik försöker alltid att spela lite tuffare än vad han egentligen för sina vänner..
men jag, Dennis med stort d vet sanningen..
enda filmerna erik gillar(rättare sagt, inte somnar till) är filmer med något mer eller mindre handikappade norrmän på.
det kanske inte finns så många sådana men en och annan iaf.. :P
ett rungande HA DE! på den

2008-03-17 @ 20:15:46
Postat av: Cissi

vi måste ju ses med! :)

2008-03-18 @ 11:41:21
URL: http://Cirre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0