Ett helt land med solsting?

Læser på DN.se att årets sommarplågor ær hær.
I Sverige ær sommaren som en finlandskryssning.
Nær man væl kommit på, båten eller att det ær sommar, så checkar samvetet ut.
Man ifrågasætter ingenting. Bara go with the flow.
Mottaglig før allt.

Nær jag loggar in på facebook ser jag mer æn en handfull personer som rekommenderar "We don't speak americano".
En låt som jag tycker ær bedrøvlig.

De tio årens senaste sommarplågor ser ut såhær:

2009: Promoe: "Svennebanan"
Cidinho & Doca: "Rap Das Armas"
Black Eyed Peas: "I gotta feeling"

2008: Jason Mraz: "Im yours"
DJ Tune featuring Orremannen: "Bag in da box"

2007: Frida: "Dunka mig gul & blå"
Markoolio: "Ingen sommar utan reggae"
Rihanna: "Umbrella"

2006: Basshunter: "Boten Anna"
Elias featuring Frans: "Who's da man"
Gnarls Barkley: "Crazy"
Mange Schmidt - Glassigt

2005: Helena Paparizou: "My number one"
Crazy Frog: "Axel-F"

2004: Nick & the Family: "Hej hej Monika"
Raymond & Maria: "Ingen vill veta var du köpt din tröja"
Haiducii: "Dragostea din tei"

2003: Per Gessle: "Här kommer alla känslorna (på en och samma gång)"

2002: Las Ketchup: "The ketchup song"
Elvis Presley vs. JXL: "A little less conversation"

2001: Daddy Dj: "Daddy Dj"

2000: Thomas Rusiak featuring Teddybears STHLM: "Hiphopper"
Markoolio featuring Arne Hegerfors: "Mera mål!"


Det ær en låt av dessa som jag tycker har varit svænig.
Och det ær Haiduciis dænga.


Årets sommarplågor kommer tydligen bli Stromaes "Alors on danse", Yolanda Be Cool & DCUPs "We no speak americano" och "Natteravn" Rasmus Seebach.
I alla fall om man ska lita på TT Spektra undersøkning.


Jag hoppas att några bra låtar kommer bli sommarplågor.
Som till exempel:

Oskar Linnros- Från och med du.
Ulf Lundell- Nær jag kysser havet (Ær bra mycket mer svænig æn alla Gyllene Tider-låtar som fortfarande plågar oss)

Alla dessa låtar ær danslåtar och nær allt kommer omkring så ær jag faktiskt inte en danskille.
Men det faktiskt inte Markoolio heller. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0