Ta det med en nypa hat.

Jag vet inte vad det är med folk.
Jag vet väl inte vad det är för fel på mig heller eftersom jag stör mig på det.
Jag nämnde i ett videobloggen förra veckan saker jag tycker illa om.

Saker som störde mig just för den stunden var sten i skorna, människor som inte är medvetna att deras kropp avger en otäck odör och folk som skriver kommentarer anonymt.
Jag har funderat nu i efterhand varför just dom sakerna blev utvalda.
Förvisso är det saker som stör mig.
Men inte så mycket som många andra saker.

Facebook har blivit en del, för en större skara; mycket stor del, av våra liv.
När jag joinade detta comunity så tänkte jag, som alla andra, att det kunde vara fint att hålla kontakten med gamla vänner, skaffa nya vänner man träffat en gång på en spritfest i Härnösand samt adda sin värsta ovän och poke:a röven av honom varje förmiddag.

Grundtanken med hur man använder facebook är bra.
Men nu på senare tiden har det blossat upp en jävla massa dynga som jag stör mig på så in i helvete.

För det första:

Like-knappen.
Erik Tapper is dunkar Eddie Meduza- Fisdisco och dricker folköl.
Inte en jävel lajkar det. Fast det är ett jävligt bra tillfälle att just trycka på en knapp för att visa sin distansierade avundsjuka.

Duke Bus is sjuk :(
Halva stan gillar't.
Bly.

Det som gjorde att jag satte mig och skrev var när jag såg alla dessa jävla meningslösa grupper som alla går med i.

"Vi som skickar sms varje dag", "Vi som älskar att bli kliade på ryggen" och "vi som gillar att vara lediga."

Jag är också medlem i många grupper.
Men jag tycker att jag sparar min värdighet i den grad att jag inte går med i gruppen "Vi som sittpinkar" fast det är mitt största intresse att just sitta ner.
Sen försvann värdigheten här på bloggen istället när jag bestämde mig för att videoblogga.

Vem är det som sitter och skapar alla dessa skitgrupper?

Kan dom inte göra några fler helt betydelselösa grupper som "Vi som inte vill ha AIDS", "Jag tycker Hitler var stygg" eller varför inte "Vi som vaknar med morgonstånd." ?


Kommentarer
Postat av: Paaat

Men hallå. sa ju att det var jag som skrev det med kapten haddocks kuk.. men det var bara på skoj! besides, vem avgör om hans pille är bra eller ej? haha! jag läser ju trots allt din blogg. skrev dock inte det andra! peace out! vi snakkes

2009-11-24 @ 22:59:41
Postat av: Kim

Du har helt rätt Erik.



Inlägg på samma ämne som aldrig fick den uppmärksamhet det förtjänade: http://kimmalmgren.blogg.se/2007/december/julkaseri-och-facebook.html



2009-11-25 @ 08:08:06
URL: http://kimmalmgren.blogg.se/
Postat av: Lina

Tycker du kan prata om våra äventyr i din videoblogg Pysen! Falköping mfl kan behöva få reda på dem!

Skägget tycker jag du kan behålla om du inte redan tagit bort det, min dotter behöver få träffa tomten i jul!

När ska vi träffas nästa gång förresten??

Kramar

2009-11-25 @ 13:32:07
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: bella

haha Jag avlider, det stämmer ju, vi får skapa våran egen grupp helt enkelt, smalaste tjockisarna!

2009-11-26 @ 00:49:23
URL: http://issie.blog.com
Postat av: bella

Näääe inte riktigt :) Redigt jävla feta villor ( SLOTT ) häromkring, grannar existerar men man får liksom ta golfbilen till dom, förresten, man får ta golfbilen till postlådan också så jävla stort är det..

2009-11-27 @ 09:00:45
URL: http://issie.blog.com
Postat av: Anonym

haha x)

2009-11-27 @ 13:21:03
URL: http://jedii.blogg.se/
Postat av: bella

Det är en avocado smoothie, punkt :) Det är avocadon som får all uppmärksamhet har du väl sett ? :) haha.. Hoppas du haft en bra helg ?

2009-12-08 @ 06:33:07
URL: http://issie.blog.com
Postat av: Mattias

Nu får du väl nästa ta o fixa en Gilla knapp till din blogg! :P

2009-12-16 @ 13:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0