Vi ska på fest!


Minne:


Det var en stor klump jag hade i magen.

En stor nervös klump.

Affischen hade hängt uppe i entrén till Vindängskolan i över en vecka.

Disco i parken.

Diskotek i Folkets Park.


Jag och Fredrik Isacsson hade bestämt oss för att gå på denna tillställning för att göra helgen lite mer unik än att bara sitta hemma och kika på Lasse Holms "Sikta mot stjärnorna"

Äntligen skulle man få komma ut o se andra personer från andra skolor.

Äldre personer, häftigt.


Diskoteket i parken skulle slå upp portarna klockan sex.

Jag och Fredrik bestämde att vi skulle göra i ordning våra frisyrer ihop.

Eller, Maria, Fredriks mamma skulle få göra i ordning frisyrerna på oss.


Men först; kläderna.

Vad skulle man ha på sig?

Jag hade aldrig varit på disco förut.

Skulle man få huvudet doppat i toaletten om man såg töntig ut?

Skulle man få styrk om man hade fel skor?

Häftiga kläder var ett måste.

Jag kollade runt i min gaderob, visste i ärlighetens namn inte vad som var snyggt eller fult.

Men häftigt skulle det se ut.

Militärbrallor.

Mörkgröna militärbyxor. Woho, var inte det millisar grymt så vet jag inte vad.


Överdelen var dock kvar.

Jag frågade mamma, jag tror hon förslog att jag skulle ha en skjorta.

Svaret från mig blev att skjortor är töntigt och ger mig en enkel resa till vattenklosetten.

Jag kollade in i skåpet där jag förvarade min träningskläder ( och kläder som mamma hade gömt och tänkte skänka bort med den enkla motiveringen: dom såg förjävliga ut. )

Där fann jag min tröja.

En svart Mighty Ducks-hockeytröja med namnet Kariya. Lila text.

En coolare tröja fick man leta länge efter.

Detta var en skatt. Min skatt.



Så var det bara att ge sig iväg.

Ut mot Skattegården Synnerål och mot Fredrik Isacsson.

Där väntade redan Isac iförd munderingen adidasbyxor ( ni vet, sånna med knappar på sidorna ) och t-shirt.

Nu var det bara frillan som skulle stajlas.

Vi skulle sticka ut, vi ville vara balla.

Vi gjorde spikes.

Maria kämpade oerhört länge med vax, frisyrgelé och spray för att vårat hår skulle komma lite närmare himlen.

Nu när man tänker på det i efterhand var det verkligen pärlor till svin. Stajling i över en halvtimme på två 11/12-åringar som skulle på disco i fyra timmar.


När väl frisyrerna var klara var det dags att åka in till Folkets Park.

Nervositeten var på topp, likaså förväntingarna.


Kvällen var lyckad, läsk och godis- vad mer behövdes?

I slutet av kvällen kommer en tjej fram och frågar om hennes kompis får dansa tryckare med mig till låten Viva Forever med Spice Girls.


Visst, svarar jag.


Vi dansar och när låten är slut så drar hon ut mig från lokalen, runt ett hörn och frågar om hon får chans på mig.

Jag svarar självklart ja.

Hon hette Anette och gick samma klass som min storebror.


Eftersom min erfarenhet av chansfrågning stod på noll så visste jag inte vad nästa steg var.

Skulle vi dansa en tryckare till? Skulle vi köra en långtradare till nästa låt?
Hon tog steg ett, skulle jag ta steg två?

Jag hade inte en aning så jag gjorde det enda rätta.

Jag drog med henne, på samma sätt som hon gjorde med mig, runt hörnet och frågade henne: Får jag chans på dig?

Hon tittade konstigt på mig och svarade ja.

Jahapp, tänkte jag. Då har jag gjort mitt.


Vi var ihop i sisådär ett halvår utan att träffas en enda gång mer än på parkentillställningarna.

En fredagskväll var jag sjuk och kunde därmed inte gå på discot.

Måndagen efter fick jag ett skönheten-och-odjuret-doft-brev hem i brevlådan.


Min fru förklarade att hon inte ville leva tillsammans med mig längre för att jag inte dök upp på festen. Hon hade hittat en annan.

Det gjorde inte så mycket. Diskoteket fanns kvar, likaså Isac och spikesen.


Som sagt, det var en bra kväll.

(Hittar jag en bild på mig i Mighty Ducks-tröjan ska jag självklart lägga upp den här.)


Kommentarer
Postat av: Adaam

Hahahahaha din blogg är så magiskt skön. Fortsätta skriva. Ses i dimman íkväll!

2009-01-17 @ 19:19:44
Postat av: Kim

"No one has gotten a handjob in cargo pants since nam"



- Seth i Superbad

2009-01-17 @ 23:33:13
URL: http://kimmalmgren.blogg.se/
Postat av: Jocke

hahah klockrent. Fortsätt o skriv!

2009-01-31 @ 16:05:13
URL: http://www.nogg.se/JMalmstrom
Postat av: Anonym

Hahaha :D .. det va tider de... kommer du inte ihåg "jag har sassnat" HAHAHAHAA

2009-02-22 @ 18:33:41
Postat av: Erik

hahahahahahha, Klart som fan jag kommer ihåg det:D dock är det lite för elakt att nämna det här:D hahahahahaha

2009-02-22 @ 18:36:08
URL: http://erockbastard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0