Konstapel Adolf

Nu är det den svenska polisen som ligger under lupp.

Tidigare i veckan var det polisen i malmö som kallade invandrare för "apajäveln" och "blattajäveln."

Redan där måste jag kommentera.

Vem faen säger apajäveln? Ska man väl säga det så säger man väl apjävel?

Apajäveln blir ju helt fel. Man säger ju inte skitighuvud istället för skithuvud. [sketthövve]

Inte för jag tror att apjävel finns med på svenskatestet på polishögskolan men säger man apajäveln så känns det som denna polisen failade rätt hårt på nyss nämnda prov.


Det andra ordet "blattajäveln".

Jag vet inte om det är ett stavfel hos aftonbladet.se eller om man säger det annolunda i skåne.

Men "blatte" heter det om man nu måstre säga det? Inte "blatta"?

Vart kommer ordet "blatte" ifrån förresten?
Är det bara taget från ingenstans eller är det latin måntro?

Men är det någon som på fullaste allvar tror att rasism inte förekommer kommer en arbetsplats?

Att en polis säger blatte till någon är oproffsigt och jävligt fantasilöst tycker jag. Men det tycker jag även om en bankman eller en snickare gör. Smygrasism deluxe.


Dessa vridna åsikter om olika kulturer och hudfärg har alltid funnit och kommer alltid att finnas. Jävligt tragiskt men det är väl lika bra att se sanningen i vitögat. Däremot tycker jag inte att man ska acceptera det.


Jag kan tycka det är roligt med skämt om olämpliga saker men också om sig själv.

Jag tror det är roligare att höra ett skämt om en vit och känna igen sig själv än att skämta om att zigenare är blablabla. Man får ju se det såpass nyktert att man måste kunna skämta om det mesta. Ta det mesta med en nypa salt. Så kom inte och klaga på mig att jag skrattar åt

olämpliga skämt när ni skrattar åt Betnér när han berättar om att taxichaffisar kallar invandrare för kamelfösare.



Nu ikväll kom nyheten att nyexaminerade piketpoliser poserade nakna med tjänstepikadollen på deras privatfest.

Detta skadar väl inte någon egentligen?

Visst att poliser ska vara ett föredöme för andra men dom är ju inte omänskliga.

Men och andra sidan så är det skandaltidningen aftonbladet som publicerar nyheten och skäms nog heller inte för att förstora upp en moped till monstertruck.

Är det så jävla mycket att bråka om att någon som faktiskt lägger ner tid på ett arbete som går ut på att skapa ett tryggt samhälle visar kuken på en festbild?

Kanske inte så proffsigt men vem är proffsig på fest?

Att sen visa sin pikadoll på samma bild som sitt kön är väl ett bevis på att han inte har alla knivar i lådan.


Om rasistpoliserna igen. Det försvarar jag inte för fem öre. Detta är säkert inskränkta gubbpoliser med klapp-på-rumpan-mentalitet. Bara för att det finns sånna rövhål i poliskåren betyder det inte att alla är likadana. Det finns ju dåliga människor i vilken arbetsgrupp som helst. Det beror ju inte på yrket, det beror på personligheten.

Jag vill själv bli polis och hoppas verkligen om jag väl blir det att dom åsikterna är borta.
Jag skulle inte vara bekväm med att behöva jobba med en rasist.

Denna häxjakt på poliser kommer väl fortsätta i två/tre veckor till sen hittar aftonbladet något nytt att skriva om. Då kanske det är ett gäng med polska målare som står med Flügger-färgburkar vid ballen.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Brukar följa din blogg mer och mer nu. Så jävla bra är den. Skrattar alltid!



Keep it up!

2009-02-09 @ 20:30:01
URL: http://www.nogg.se/JMalmstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0