Lite funderingar, igen..

Som sann grubblare måste jag rensa tankarna ibland:



1. Det mysiga förhållandet mellan busschaufförer.

När jag reser hem till min hemstad Falköping titt som tätt väljer jag alltid det kollektiva alternativet buss.

Det finns två anledningar till detta.

Det ena är att det är billigt.

Det andra är för busschauförrer har ett så jävla mysigt förhållande till varandra.

När de möts på vägarna blinkar de lite lätt med helljuset för att hälsa på varandra.

Ibland räcker det med att dom sträcker upp handen för en liten vinkning.


Eftersom jag gillar att kolla på vägen när jag åker buss, obs. läs; eftersom jag spyr om jag läser en tidning, så mer eller mindre letar jag efter bussar på motsatta sidan av vägen bara för att se "min" chaufför vinka och fått sin dagliga dos av uppskattning.


Busschaufförer håller ihop.

Det finns ju ingen som säger att "du körde jävligt bra idag" eller får någon annan uppskattning så håller dom ihop.

Busschaufförer får bara skit, dom är sena, kör för sakta, kör oförsiktigt och så vidare.

Dom är ett gäng punkare som bara håller ihop med varandra.

Ingen annan gillar dom så chaufförerna måste stå starka.

Det gör dom med denna vinkning och varje gång dom gör den så lutar jag mig tillbaka i sätet och bara myser av denna underbara gemenskap.


2. Varför säger inte någon något?


Denna sak jag tänker säga har jag tänkt på sen i början av 2000-talet.

När jag såg detta på löpsedlarna på kvällstidningarna minns jag att detta kändes orättvist.

Barbados-Magnus:

Jag är homosexuell.


Magnus Carlsson från dansbandet Barbados var homo.

Visst, rör inte mig i ryggen.

För mig är kärlek kärlek och man får vara kär och älska vem man vill.


Men det orättvisa i denna sak är:

Varför kunde inte någon berätta det för honom?


Det kändes som han fick reda på det sist av alla.

Han kunde ju då lätt knulla runt hela 80-talet och bara njuta.

Men nu är det så orättvist att han fick komma på det själv.

I trettio år gick han runt och inte fick reda på att han gillade killar.

Alla stod brevid och viskade om en sak han fick reda på femton år senare.

Elakt.



3. Mitt otroligt barnsliga sinne för gratissaker


Det är en varm sommardag. Man sitter på lilla blå, avnjuter en glass i all lugn och ro.

Problemen är långt borta.

En vän kommer förbi och man frågar hur han mår.

Han svarar att han mår fint för "man fick ju en tablettask på systembolaget för man visade legitimation utan att kassörskan bad om det."


Det blir helt tyst.

Musiken från en cowboysarfilm går i gång.

På en sekund är jag i kön och skenköper tre öl bara för att få lägga beslag på ett eget exemplar av en systembolagettablettask.


Kan även säga att detta har faktiskt hänt.


Jag har varit beredd med legitimationen i handen, trots att det är fyra personer före mig i kön, bara för att trycka upp min fotograferade nuna till damen i kassan så jag kan inkassera en silvermetallicburk med små pastiller i.


Skitsamma om dom smakar skit, men det är gratis.

Det är det viktiga. Gratis är gott.

Jag kommer aldrig växa upp.



4. Är amerikansk film idioti?


Den mest onödiga filmen någonsin måste vara Eurotrip?

Det skulle väl räcka med att göra en ny mailadress på hotmail.com och skicka en förklaring till Mieka?



5. Husmanskost


Nu ikväll åt jag korv och morötter till kvällsmat, kan man bli mer ungkarl?


Kommentarer
Postat av: David

Hahaha underbart...som alltid! <3

2008-09-04 @ 23:51:07
URL: http://damaan.blogg.se/
Postat av: Pär

Peter Jöback gjorde ju också en sån bög-kupp när han kom ut. Alla vart väl precis lika förvånade i det fallet...

2008-09-05 @ 02:24:52
Postat av: Adaam

Kom igen nu Erick, KÖR FÖR FAAN!

2008-09-10 @ 13:17:27
Postat av: Adaam

Edit: Japp jag stavar med ck...

2008-09-10 @ 13:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0