Inspiration av en duktig bloggare

Varje gång jag har bloggat har jag bett om ursäkt för att jag inte håller er uppdaterade.
Skit samma.

David har börjat blogga som om det inte fanns en morgondag så jag får väl ta mig i kragen o göra samma sak.

Hela veckan har jag ägnat mig åt att förklara för två damer på mitt jobb att detaljer inte är viktiga i vissa ämnen.

Exempel:
"Jag ska bara gå på toa och kissa"

Jag sa då till henne att jag inte kan bry mig mindre om vad hon ska göra på toaletten.
Hon ville ha en föklaring. Detaljer har aldrig varit viktiga i privata toalettbesök.
Jag menar att det räcker med att säga att du ska på toaletten, du behöver inte säga vad du ska göra där.

Hon envisades om att fortsätta säga "nu ska jag gå på toa och kissa".

Jag ville inte ge mig.
Om du är bajsnödig då, frågar jag henne.
Säger du då; Nu ska jag gå på toa och bajsa?

Det var annolunda tyckte hon. Det fanns inte en chans i världen att hon skulle säga det. MEN det är helt okej att säga att man ska kissa.

Inte nog med att jag vet när Michaela går och kissar, jag vet även nu när hon går och dumpar.
"Nu ska jag gå på toa"= Nu ska jag gå o dumpa jävel.


Annan situation 

Jag: Vart är Michaela?
Josefine: Hon är hemma och är sjuk, hon har urinvägsinfektion.
Jag: oh fan.

Återigen detaljer. Det kunde ha räckt med "hon är hemma o är sjuk". Jag hade varit nöjd med det svaret, jag skulle inte frågat.


Detaljer kan vara jävligt bra, men när det har med intima sjukdomar, toalettbesök och dylikt´, håll er i skinnet!


Förresten, kan inte alla som läser detta göra en topp-fem lista med snorbra låtar?
Spelar ingen roll om det är hiphop eller dödsmetal.

Nu ska jag gå på toa.

Kommentarer
Postat av: Dääjv

Haha fan va bra iaktaget.. funderat på det med ibland!
Gött att du börjar skriva igen, och ja! klart jag vill bli din kille...elle jag E din kille, love!

2008-02-23 @ 12:42:34
Postat av: Cissi

haha, jävligt sant. och ska man ändå säga det man ska göra kan man som sagt säga allt ändå. nåja! allt bra med dig? bra med update, like that!

2008-02-23 @ 16:18:17
URL: http://Cirre.blogg.se
Postat av: Dessner

hehe, får be om ursäkt att jag missat ditt superbloggande, men nu ska jag läsa upp mig ordentligt. börjar med 5 låtar:
Counting Crows - Mr Jones (behöver ingen förklaring)
Rise Against - Survive (brutal inledning o grym text)
Snook - Inga Problem (definierar hela vår generation)
The Cure - Mint Car (världens deppigaste band gör världens lyckligaste låt)
Lifehouse - Take me away (liveversionen från Amsterdam är lysande, Jason Wades röst är otrolig när han tar i i sista refrängen)
Det var grejer det va?
puss

2008-03-06 @ 22:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0