vatos locos forever

Minne:

Jag och min storebror Pär befinner oss på lekplatsen.
Lekplatsen som vi kallade/kallar Björn o Martins lekplats, just för detta radarpar bor precis där.
Lekplatsen var fylld till bredden och var där för samma ändamål allihop. Spela kula.
Jag har kunnat vara i 7-8 års åldern och min bror runt 10-11.
Jag går fram till en killes bana. Vi kan kalla honom Erik Bigsten. Just för han heter så.
Jag frågar Erik hur många kulor i hans pyramid som ska ner i gropen för att kulorna ska bli mina.
Tre, säger han.
Och detta var en fin pyramid. Tror det var blandat med glas- och porslinskulor.

Jag ställer mig till rätta vid stenstrecket, det strecket som var längst bak.
Slänger iväg en kula och missar.
Jag pressar lyckan en gång till. 
Ställer mig till rätta och slänger iväg stenkulan. 
Jag träffade och fick ner tre kulor i gropen bakom pyramiden. 
Vid det ögonblicket hade jag vunnit VM-guld. Jag hoppade fram till Erik och böjde mig ner och tog kulorna.

Det är mina kulor, väser han.
Nej, det är mina, jag vann dom, kontrar jag.

Vi kan även säga att Erik är tre år äldre än mig och ganska stor, om inte mer ful. 

Nej, du fuskade , säger han. 
Nej, det gjorde jag inte alls, säger jag, o tar mina kulor och går därifrån.
Jag ska ta alla dina hockeybilder, skriker Erik, samtidigt som han börjar springa mot mig

Jag blev livrädd. Tänk dig att Godzilla kommer mot dig i full karriär med mål att skada och lägga beslag på din käraste ägodel.

Jag fick panik och började storgråta av rädlsa och som en reflex började jag springa.
Erik springer efter.
Jag tänkte att om han nu får tag i mig så kommer han mörda mig.
Vad jag inte visste då var att min storebror Pär hade uppmärksammat hela händelseförloppet och lagt benen på ryggen efter Erik.

När jag bakom mig hör ett stort stön och ett skrik så vänder jag mig om.
Pär hade hunnit ifatt Erik och fällt honom bakifrån så han ramlade omkull. 
Jag går sakta men säkert mot Pär som hade överhanden om Erik och nu satt sig med sina knän på hans armar så Erik inte kunde slå Pär. 
Pär säger till Erik att ta av sig glasögonen. Pär lättar på ena knät så Erik tar av sig sina brillor.

PANG!

En högerkrok rätt i ögonpartiet på min antagonist.
Efter det ställer sig Pär upp medans Erik ligger kvar och säger till mig:
"Kom nu Erik, nu går vi hem" med den lugnaste röst jag någonsin hört.

När vi kommer hem står mamma i telefon och pratar med Eriks mamma.
Eriks mamma berättar att han har en stor blåtira runt vänstra ögat.
Pär förklarade vad som hände och mamma förklarade för oss att man inte ska slåss.

Jag har fortfarande inte förlåtit Erik för vad som hänt. Pär bad heller inte om ursäkt. Inte vad jag vet i alla fall.
Pär visade där ett bra exempel på att man ska ställa upp för varandra. Det gjorde han verkligen.
Brothers for brothers!
Vatos Locos Forever Carnal!

Kommentarer
Postat av: Kim

"Pär säger till Erik att ta av sig glasögonen. Pär lättar på ena knät så Erik tar av sig sina brillor.

PANG!"

Haha jag kan se det framför mig och jag gråter av skratt. Bäst hittills idag. :D

2008-04-11 @ 19:29:50
URL: http://kimmalmgren.blogg.se
Postat av: Martin Tapper

Haha, denna historien har man hört ett par gånger, glöm inte historien om Isaks cross sen heller;)

2008-04-11 @ 20:12:36
URL: http://nogg.se/tapper
Postat av: Mr X

hej, läste detta inlägg...
vill bara göra en rättelse, erik bigsten är knappt ett år äldre än dig tapper, och han är mer eller mindre förståndshandikappad.
det skulle kunna vara så att biggie körde efter dig med sin rullstol och fick punktering när han närmade sig och varpå ni går fram o välter den..?
stämmer det?

2008-04-12 @ 09:22:48
Postat av: Erik

tyvärr dennis, erik är tre år äldre än mig. Han du tänker på heter Emil och är mycket riktigt ett år äldre än mig.
Och att välta emils rullstol var det aldrig på tal om innan, men efter denna händelse så såg vi det lite som en hämndaktion.

2008-04-12 @ 13:24:32
Postat av: Big D

HAHA :D

3 meter bakom!

2008-04-15 @ 07:11:21
URL: http://rightbackupagain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0