Woho, en macka!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article4218846.ab



Är inte detta det mest svenska som finns?

Jag vet själv att jag är en riktig ultra-svenne.
Men när man är en offentlig person så kan man väl få ljuga lite?


Som vanligt har jag läst det här på aftonbladet, så man kan ju alltid ifrågasätta vad som är sant eller ej.

Men varför ljuga ihop att Charlotte Kalla ska fira med en smörgås när hon vinner Jerringpriset?

Tror inte det säljer mer lösnummer för det.


I alla fall:

Jag såg själv inte galan, men har blivit uppdaterad att Kalla kammade hem Jerringpriset. Ett mycket fint pris i idrottsvärlden.

Detta säger hon att hon ska fira med en smörgås.

Det är tamejfan det mest lama jag har hört.


Är det så hård press på idrottarna nu för tiden att dom inte ens får säga att dom ska festa till det när dom vinner ?

Eller vill Kalla inte uppröra det svenska folket med att säga att hon ska ställa till med en sjujävlarns fest "..och du är inte bjuden? "


Tror hon att alla idrottsstjärnor måste vara förebilder för barn att hon inte får ta ett glas skumpa när det väl ges ett tillfälle.

Jag säger inte att hon nu måste dricka alkohol, men hon kunde väl besparat den svenska befolkningen att hon ska fira det hela med en jävla äggamacka.


Och vad skulle den där Jerring (i ärlighetens namn varken vet jag eller bryr mig om vem det är) säga om vinnaren av det storslagna priset skiter i efterfesten för att hem o käka polarbröd med salami.


Jag vill ha tillbaka den där rock n' roll-mentaliteten hos idrottarna.


"Det här är kuken. Nu åker vi hem och super oss kanon på midsommar"
(Glenn Hysén)

Eller varför inte den klassiska:

"Kuken ska ha sitt" (Frank Andersson)
 

Patrik Sjöberg som river ur sig med flit för att få hinka bärs med sina badboy-buddies inne på arenan.


Alkohol främjar självklart inte idrotten, men om en idrottare blir full efter att ha sopat banan med konkurenterna så tycker jag att alla bara ska hålla käften. Moralpaniken efter två hockeyspelare nu i förra veckan blev fulla efter en förlust spreds som en jävla löpeld i landet. Vad man inte tänker på är det obligatoriska sexpacket för hela svenska folket när Sverige möter Nordirland en regning tisdag i november.


Jag tycker bara att Charlotte Kalla kunde gjort något bättre av sitt segertal än att vara så sjukt mediatränad och stel att säga att hon ska fira det med en smörgås.


Hon kunde väl dragit till med "nu ska jag gå och bli asfull" och sen bara skita i det, gå tillbaka till hotellet, äta sin macka, lägga sig och sova.


Det låter bättre, i alla fall i mina öron.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0