mördare eller dagisfröken?

                                    



Igår när jag stod vid t-banestationen i Vollebekk fann jag denna lapp, uppklistrad på billjettautomaten.

Mina tankar flög hej vilt och dom kunde inte stoppas.

Bara lönen mellan 30- 90000 riksdaler i månaden måste man väl börja undra?

Lägg då till goda provisionsavtal, bra arbetsmiljö och fina arbetstider.



Jag får bara upp ett yrke i mitt huvud.


Hitman. För att inkassera dessa 90000 kronor måste jag mörda någon.

Provisionen, ju fler jag mördar, ju mer pengar cashar jag in. Inga konstigheter.


Arbetstiderna är ju självklart bra.


Man får själv välja när man tar tummen ur arslet o åker ut till Slemdal för att köra svärdet i draken. Prinsessan gestaltar sig i en check på 50000 pesetas.

Man är ju rentav korkad om man åker dit på förmiddagen, inte för att en halvmiljon Oslobor kan bli vittnen till det, det är skitsamma.

Den verkliga anledningen till att inte mörda någon på förmiddagen ligger i att Glamour sänds på tv4 mellan 10.00-11.30 och denna serie är ju verkligen to die for.

Därför tar man alltid eftermiddagen när alla kockprogram går.

Sovmorgon= bra arbetstider.



Schysst arbetsmiljö.

Detta är förstås ingen garanti, men om någon vill ha ihjäl alkoholist-Anders i hans sunkiga etta på Carl Berner så fine, arbetsmiljön skiter jag i, bara jag inte får ryggskott.

Men om man vänder på det, jag tror ingen skulle betala mig så fruktansvärt mycket pengar för att ta kol på en halvpundis.

Offren i denna annons är de viktiga personerna i Oslo, kanske även hela Norge.

Kungen, finansministern eller bibliotikarechefen.

Männen med de fina yrkena, männen med de fina husen. Därav den trivsamma arbetsmiljön.

Man kanske till och med får ut o resa. Paris, Rio de Janerio, Bangkok, Avesta.

Ett jetset-liv med en twist.

En kostym och en bazooka, sen är saken biff.

Hittar du inte killen du ska ha ihjäl kan du steka på playan o säga till chefen att du behöver en dag till.


Eller så kan jobbet vara dagisfröken.

Gapiga, bortskämda ungar som skriker och kissar på sig.

Ett sånt jävla yrke skulle inte jag ta för under 30000 i månaden.


Kommentarer
Postat av: Kim

Haha hur stor räkning fick du när du skickade det där smset då? För nog fan var du så pass nyfiken att du inte kunde låta bli? :p

2008-09-26 @ 04:27:36
URL: http://kimmalmgren.blogg.se/
Postat av: Pär

Tja, säg att du hade ringt till mig och jag sket i att ringa tillbara för att det är så jävla dyrt.



Men iaf, jag tror du missat en viktig aspekt i denna frågan. Prostitution, aka horeri, måste man dra ju in en hel del på om man har "de rätta" förutsättningarna. Hur är det på den manliga hor-fronten i Oslo? Står de i lederhosen och skinnkeps och väntar på en brunstig bagge/ticka i något sunkigt gathörn ihop med resten utav "Norweigs finest"? Bara en fundering, missade ju Oslos Redlight när jag var uppe sist, det var väl bara Fidde som fick napp? :D Kram kram, ses snart hoppas jag.

2008-09-27 @ 00:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0