Landskamp vol 2.

Är det så här icke-svenskar ser svenskar?
Glada, blonda med stora bröst?
Detta är en ganska naiv syn på ett land.
Men man vill lyfta fram det goda, inte det onda.
Alla icke-svenskar måste bara tråna efter en flygbiljett till Sverige.

Tyvärr har jag samma syn på engelskmän och kvinnor som de har icke-svenskarna har på Sverige.
Lönnfeta, likbleka och deras största stilikoner är Marge's tvillingsystrar i Simpsons.

I övrigt finns det en hejdundrandes massa sönderslaga huliganer på englandskorten, på de svenska korten finns inte en enda grabb i fokus. Män är ju i regel mycket fulare än kvinnor.

Men till skillnad av resten av världen kommer jag nog inte bli besviken när jag åker till England. Om alla i hela världen tror att alla svenskar är mer eller mindre lik Victoria Silvstedt så kommer dom bli så jävla besvikna när dom kliver av planet, in på Arlanda och ser vilka åkerspöken det finns.

Jag däremot, kommer bli överlycklig när jag ser hur fel jag hade när jag ser en snygg engelskvinna. 

Icke-svenskens syn på Sverige:
Blonda tjejer som är lätta att ligga med och isbjörnar som går runt på gatorna. 
Men det stämmer inte.
Det finns inga isbjörnar.

Kommentarer
Postat av: Magic Marky Mack

Men det är ju det som är det sköna med brittiska pubar! Alla är lika fula oavsett hur dom ser ut!

2008-11-27 @ 10:11:44
Postat av: Jonas

Kan bara bekräfta det Erik, britterna är damn ugly! Sen min vistelse i London så har jag inte förstått mig på hur det kan finnas så många, fula människor i en och samma stad och så få (om ens några) snygga

2008-12-03 @ 07:13:18
URL: http://carnivalofsins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0