För att få ut min lön måste jag sälja min själ

Norge- landet där ingenting fungerar som det ska.
2-3 veckor sa den övergödda tanten på skattekontoret.
Så lång tid skulle det ta att få sitt skattekort för att kunna skatta normalt.
Nu, fyra veckor sen jag var där, kommer det ett brev som säger att jag måste bli norsk medborgare för att få mitt skattekort. Utan skattekort, ingen lön.
Jag måste gå från svensk till att bli norsk.
Jag bor i oslo för det är bra pengar och att det är en lagom stor stad.
Inte för att äta mackor, gå runt i pyjamas överallt och slakta sälar.
Jag kan inte bli norsk, det går inte.
Ska mina barn säga att deras pappa är norsk? Redan där är det ju kört.

Jag är förjävla arg just nu.

Om ni vill ringa för att dela sorgen, gör det.

Jag heter Tor-Helge Braaten

image16

GAH!

Kommentarer
Postat av: Lindis

Haha, jag ser det som världens chans till att byta namn till Ole Bramserud. Go for it!

2008-03-05 @ 21:15:53
URL: http://lindabrorsson.blogg.se
Postat av: ola

Haha, du o dennis kan väl gifta er om dennis är norsk medborgare, bara för att korta ner processen:D Då slipper då förklara för barn o skit sen:P puss

2008-03-06 @ 20:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0