Ett manligt yrke?

Som ni märkte gick tema naket åt helvete.
Har ni förslag så dela gärna med er.

Martin http://rightbackupagain.blogg.se skrev igår om hur manlig han kände sig när han, i linne, monterade ner sin systers bokhylla. Jag tycker det låter ganska manligt.
Jag funderade över vad jag gör för saker som bekräftar min manlighet.
Mitt yrke, som bokpackare, är inte vidare manligt, men jag har ändå sett en radikal förbättring.
När jag började på mitt jobb fick jag en penna och ett papper. På pappret stog det vilka böcker jag skulle packa. Även antal.
Nu har jag bytt "station" och avancerat till att sätta på lock på kartonger.
I och med min nya position på företaget fick jag en kniv. (Jag fick inte kniven, den låg där när jag ställde mig där.)
Kniven känns ganska manlig, om inte ännu mer finskt.

Kniven använder jag till att skära ner lådor med lite böcker i så lådan blir lite mindre rymlig.
Inga andra ändamål.
Det gör kniven mindre manlig.
När jag stod och skar ner lådan tänkte jag på min vän Fredrik Johansson. Före detta punkarfidde.
Han är snickare. Han har en stor morakniv i sina byggarbyxor ifall han måste amputera armen illa kvickt.
Där har kniven en större manlighetsfaktor.
I det fallet gör min kniv till en barbiedocka.

Jag fick inse att min kniv är omanlig och värdelös.

Efter jag har funderat ett tag på vad jag gör/har som är manligt kom jag fram till detta.
Jag har skägg. that's it.
Det är det enda som gör mig manlig.

Kanske borde ut o göra manliga saker? Skaffa jaktlicens och köpa mototcykel till exempel.
image25
Erik Tapper - Världens omanligaste man.


Kommentarer
Postat av: Dessner

Du har tatueringar, det är manligt! Förövrigt tror jag inte det är knivens storlek som avgör hur manlig man är, mer hur man handskas med den. Jag föreslår att du börjar hota arbetskamrater lite då och då för att befästa vem som är byxorna i familjen.

2008-03-11 @ 20:59:31
URL: http://rightbackupagain.blogg.se
Postat av: Juliiia.

Men Erik sen är du 87a oxå, de är inte en direkt manlig ålder :)Fast manlighet kanske inte har ngt med åldern att göra... Vad vet jag.

2008-03-11 @ 21:12:26
Postat av: Cissi

jag har ju också tatueringar. är jag med manlig då? :D

2008-03-12 @ 15:43:08
URL: http://Cirre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0