Snusfri dag två.

Nu har jag varit snusfri i två hela dagar.
Det fungerar oväntat bra faktiskt. Jag saknar inte att ha den där lilla påsen under läppen och lukten av snus bli bara värre och värre.
Har jag blivit helt omställd?
Snus är inte längre ett beroende.
Pengarna som jag förut lagt på snus ska jag nu lägga i spargrisen och köpa något vackert när ett högre belopp samlats ihop.


Så önskar jag att jag hade skrivit idag.
Eller ja, önskar och önskar.
Det hade nog varit ganska skönt att skriva så, men nu är fallet det omvända.
Jag har snusat mer än någonsin på grund av pressen att tänka på att just sluta.

I lördags var jag en snusfri man.
Jag berättade för min arbetskompis och snuskompanjon Larsson att jag skulle sluta.
Hon svarade med att skratta mig rätt upp i ansiktet.
Det var mer än välförtjänt.

Jag är tillbaka på ruta ett, med en snus i munnen och med ett glatt humör.

Erik Tapper - Världens bästa dåliga exempel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tja! Vill du jag skö köpa med mig en stock snus tills på fredag?:P Då ska vi dricka öl serru! :D

Puss

2008-07-09 @ 16:54:10
Postat av: Kim

fedt överskattat att sluta...

2008-07-09 @ 17:41:19
Postat av: Martina

hahaha! Erik, jag älskar din blogg! Skrattar högt varenda gång...

tycker om allt utom det där montessoriinlägget. Det kan vi ju disskutera någon gång... =P



kram



2008-07-11 @ 09:25:51
Postat av: Jakob

2008-07-11 @ 10:00:51
URL: http://www.jakobneht.blogspot.com
Postat av: Jakob

Fast söt är du

2008-07-11 @ 10:01:11
URL: http://www.jakobneht.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0